Startsida Nyheter Efter beskedet från Marabou: Kunderna är rasande

Efter beskedet från Marabou: Kunderna är rasande

Efter beskedet från Marabou: Kunderna är rasande
Foto: Wikipedia Commons

Inte är alla är lika positiva till Marabou’s förändring.

Just nu läser andra

Marabou har introducerat en ny design för sina chokladkakor, vilket har lett till en våg av missnöje bland konsumenterna.

Den uppdaterade designen, beskriven som ”lekfull”, har mötts av negativa reaktioner för sitt utseende som många uppfattar som både billigt och estetiskt otilltalande.

Denna designförändring, som offentliggjordes av Nyheter24, har skapat en betydande diskussion bland Marabous kundbas.

Den nya designen avser att göra förpackningarna mer framträdande med ett större ”M”, klarare text och en uttalad ”Made in Sweden”-etikett, allt för att bättre reflektera varje chokladkakas distinkta smakprofil.

Läs också

Helena Arver, Marabous Senior Brand Manager, uttryckte initialt en stark tro på att den nya designen skulle framhäva varje chokladkakas unika egenskaper efter nästan två års utveckling. Det säger hon i ett pressmeddelande.

Trots dessa ambitioner har kundreaktionerna varit övervägande negativa, med en betydande mängd feedback som uttrycker besvikelse och avsmak.

I en diskussion på sociala medieplattformen X, som tidigare var känd som Twitter, har över 80 000 personer engagerat sig i debatten kring den nya förpackningen, med många som kritiserar den för att se ut som en ”billig choklad” och uttrycker oro över att den nya designen kan minska produkternas attraktionskraft.

Bland kommentarerna finner man spekulationer om att designen kan vara ett försök från Mondelez, Marabous ägarföretag, att ”flörta sig tillbaka” med användning av färger som påminner om Ukrainas flagga.

Läs också

Tyckte du artikeln var intressant? Dela den här Dela artikeln: