Genomsnittliga försäljningspriser för företagets drycker - som också inkluderar Fanta, Innocent smoothies och Sprite - ökade med 12 procent under 2021, enligt deras senaste handelsuppdatering.
Dessa prisökningar genomfördes mot slutet av året och kom trots positiva resultat som visade att Colas intäkter ökade med 7 % till 10,1 miljarder dollar mellan oktober och december. Det rapporterar Speilet.
Men Coca Cola-entusiaster kommer att fortsätta känna av ökningen i år på grund av inflationen, enligt VD James Quincey, som i tisdagens rapport sa att det "kommer att bli prisökningar över hela världen under 2023" för företagets varumärken.
Det kan dock finnas några goda nyheter i sikte, då han förutspådde att inflationen skulle "mildras när vi går genom året" och "därför förväntar vi oss att takten som priserna stiger kommer att börja avta och bli mer normal" innan årets slut.
Han tillade att även om den europeiska ekonomin förväntades undvika en teknisk lågkonjunktur, verkade konsumenternas efterfrågan i regionen vara mildare, vilket antyder att detta skulle "förmodligen fortsätta resten av året."
De senaste förändringarna kommer efter att Cola-fans blev upprörda denna vecka när det avslöjades att Coca Cola Company hade skrotat det ikoniska Lätt & Läskande-varumärket med omedelbar verkan.
Smaken av den tropiska drycken har funnits på hyllorna sedan 14 februari under det nya namnet Fanta Ananas & Grapefrukt, vilket markerar slutet på Lätt & Läskande-varumärket efter 48 år.