Bilvarumärket, som är 103 år gammalt, ändrar nu sin logotyp för tionde gången.
På onsdagen meddelade den franska bilproducenten Citroën att de tar ett nytt steg genom att presentera en ny logotyp.
En rad enkla åtgärder kan vidtas för att fokusera på den nya eran av elektrifiering, automatisering och teknologi, vilket är anledningen till att Citroën har valt att ändra sin logotyp.
Citroën vill själv signalera början på en fet, spännande och dynamisk era som kommer att leda dem mot elektrisk mobilitet.
Så här ser det kommande märket ut:
Foto: Citroën
De två överlappande V:na i logotypen är tänkt att efterlikna två spiralformade blad som går åt var sitt håll.
Detta är inte första gången varumärket byter logotyp, men det nya märket markerar att det franska företaget tar ett nytt steg.
Ändå liknar den nya logotypen den som först skapades av grundaren André Citroën.
Enligt Citroëns globala varumärkesdesigner:
"När vi ser framåt, var det logiskt för oss att återvända till André Citroëns första logotyp, som representerade det äkta löftet om överkomlig och innovativ mobilitet för alla."