"Jag jobbade på McDonald's": Här är 4 irriterande saker som kunder gör

Skriven av Ida Hansson

Foto: TikTok/Shutterstock
Foto: TikTok/Shutterstock
En kvinna som tidigare jobbat på McDonald's är inte helt nöjd med alla kunder. Tydligen finns det saker som de gör som inte faller i god jord hos henne.

Det berättar hon om i en video på TikTok, där hon också uttrycker att dessa saker hände ofta. I texten till videon skriver hon: "Detta hände verkligen varje dag".

I videon skapar hon en rad scenarier som ska föreställa att hon fortfarande är anställd på McDonald's. Det första scenariot börjar hon med: "Hej. Välkommen till McDonald's. Vad kan jag hjälpa dig med?"

Kvinnan avslöjar sedan att kunden ber om en glass, varpå hon svarar: "Tyvärr fungerar inte glassmaskinen just nu. Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?"

Enligt den tidigare anställda skulle detta få kunden att reagera med: "Åh. Kan jag inte bara få en Sundae då?"

Som svar på detta säger hon: "Vår glassmaskin fungerar inte, och en Sundae är gjord av glass, så nej, det kan du inte."

Hon påpekar också att det ofta var problem med folk som beställde en cheeseburger utan ost. Hon säger att kunderna ofta frågade: "Kan jag få en cheeseburger utan ost?"

Den tidigare McDonald's-medarbetaren bekräftar sedan att hon i stället skulle ändra beställningen till en hamburgare, eftersom hon hävdar att 'det är samma sak'.

Men det var kunderna inte nöjda med, varför de reagerade med: "Men jag vill inte ha en hamburgare. Jag vill bara ha en cheeseburger utan ost."

Till detta svarar hon: "En cheeseburger utan ost är i grund och botten hur våra hamburgare görs, och våra hamburgare är billigare, så du behöver bara betala för hamburgaren."

Hon berättar även att hon hade problem med en typ av kunder när hon stod i deras drive-thru. Enligt henne kör många kunder fram till högtalaren och säger direkt: "Hallå? Hallå? Är det någon där?"

Dessutom säger hon att dessa kunder till och med kan hitta på att köra direkt fram till fönstret för att beställa.

När de kommer fram till fönstret säger de ofta: "Jag har ingen beställning, eftersom jag väntade i över 10 minuter och ingen svarade, så jag körde bara hit. Jag undrar om du bara kan ta min beställning här."

Hon säger också att kunderna ofta gjorde henne irriterad när det kom till deras såser.

Hon förklarar att hon typiskt skulle säga: "Här är din beställning. Jag beklagar, men vi har faktiskt ingen ranchdressing. Finns det någon annan sås du skulle vilja ha?"

Det får ofta kunderna att fråga varför de har slut, varpå hon svarar: "Jag är ledsen. Vi har helt enkelt slut. Vi har haft folk hela dagen som har bett om ranchdressing, och det har varit rätt så hektiskt. Så kan jag hitta en annan sås till dig?"

Men hon hävdar att de arga kunderna inte är nöjda med detta svar och därför svarar med: "Och vad gäller de andra McDonald's? Har de ranchdressing?"