Supermarknadspersonal uttrycker frustration över kunder: Det irriterar mig

Henrik R

69 veckor sedan

|

05/07/2023
Supermarknadspersonal uttrycker frustration över kunder: Det irriterar mig

En anställd på en dagligvaruaffär har delat en lista över handlingar som många kunder utför, men som nästan alla anställda på supermarknader tycker är "mycket irriterande".

Kvinnan nämner att det finns saker som hon tvingas höra "13 gånger på en halvtimme". Dessutom finns det flera andra saker som kunderna gör som stör personalen. Detta har rapporterats av The Sun.

I en video som hon har delat på sociala medier, TikTok under användarnamnet @charlie.smth, beskriver hon dessa saker mer detaljerat. Videon har titeln: "Fem saker som kunder säger som alltid irriterar supermarknadspersonalen".

"När du är vid kassan och något inte scannas och de säger: 'Ja, då måste det väl vara gratis'. Nej, det är inte gratis. Streckkoden läses bara inte," säger hon i början.

Hon påpekar också att hon ibland försöker undvika kunderna i butiken, men ändå alltid hamnar de hitta henne.

"Nummer två: 'Du ser uttråkad ut. Jag kommer över till dig', när du bara håller på med ditt eget. Nej, jag är inte uttråkad. Jag undviker bara kunder," säger hon.

Dessutom avslöjar hon att det irriterar henne när folk inte är uppmärksamma vid kassan.

"Nummer tre är när folk står i kö vid kassan och inte är uppmärksamma. Så fort de märker att kassan framför dem är ledig, säger de: 'Åh, ursäkta. Jag var i mina egna tankar'", säger hon och fortsätter:

"Nej, du skrollade på Facebook och kritiserade andra föräldrar för deras uppfostran, i stället för att titta framför dig och se att nästa kund hade gått."

Det fjärde som irriterar henne är när folk påpekar att de bara skulle ha köpt en enda sak, men slutar med att köpa en stor mängd.

"Den klassiska 'Jag skulle bara ha en sak'-linjen. De fyller bandet med mat för flera veckor och säger: 'Jag skulle bara ha en sak', och då måste du skratta och låtsas som om du inte har hört det 13 gånger under den senaste halvtimmen," berättar hon.

Den femte och sista saken som också tydligen irriterar henne, är när folk frågar vad en vara kostar, även om de bara kunde ha tittat på priset på hyllan.

"Och sedan har de fräckheten att verka överraskade när de ser priset. Varför kunde du inte bara ha tittat på etiketten som är direkt under varan du tog," säger hon.

Den roliga videon, som många andra supermarknadsanställda har uttryckt enighet med, har fått mer än 630.000 visningar.