Startsida Nyheter Nya Bregott ”lurar” kunderna: Priset har höjts i smyg

Nya Bregott ”lurar” kunderna: Priset har höjts i smyg

Nya Bregott ”lurar” kunderna: Priset har höjts i smyg
Foto: Wikipedia Commons

Bregott introducerar nu nya förpackningsstorlekar.

Just nu läser andra

Arla genomför en anmärkningsvärd förändring i sitt utbud av Bregott, med en introduktion av nya förpackningsstorlekar och en justering av kilopriset, ett steg som reflekterar företagets strävan att bättre möta kundernas behov.

Sedan starten 1969 har Bregottförpackningarna behållit en konsekvent design, men från och med vecka 7 detta år presenteras förändringar i butikshyllorna.

I en utveckling från de tidigare två storlekarna, 300 och 600 gram, erbjuder Arla nu Bregott i tre nya storlekar: 250, 500 och 750 gram.

Denna uppdatering innebär en prisjustering där kilopriset för de två mindre förpackningarna ökar med 3 procent, medan det för den största förpackningen sänks med motsvarande procent. Det rapporterar Nyheter24.

Läs också

Förklaringen bakom denna omstrukturering ges av Max Wallenberg från Arla, som påpekar att den syftar till att tillgodose olika hushålls storlek och konsumtionsmönster.

”Våra två mindre förpackningar är framtagna för de lite mindre hushållen som inte behöver så mycket Bregott. De kan nu köpa paketen till ett lägre styckpris, med marginellt högre kilopris,” säger Max Wallenberg til Nyheter24.

Läs också

Tyckte du artikeln var intressant? Dela den här Dela artikeln: