Max hamburgare står inför en betydande förändring.
Just nu läser andra
Det är inte någon hemligt att många svenskar älskar hamburgare. En kedja som ligger många av oss varmt om hjärtat är Max Burgers.
En snabbmatsrestaurang som grundades i Gällivare i 1968 och därmed är Sveriges äldsta hamburgerkedja.
För första gången på 15 år introducerar företaget nu en ny, färggladare förpackningsdesign.
Denna förändring syftar till att förbättra gästupplevelsen och optimera restaurangpersonalens arbete. Det rapporterar Resumé.
Läs också
Den nya designen kommer dock inte att vara tillgänglig för alla omedelbart.
Johanna Smeds, Head of Brand Design på Max, meddelar till tidningen att under en övergångsperiod fram till slutet av 2024 kommer både gamla och nya förpackningar att finnas tillgängliga på restaurangerna.
Äldre förpackningar fasas ut successivt, och även om ett stort antal nya designförpackningar redan finns ute, kan intresserade kunder behöva vänta ett litet tag till för att se dem i verkligheten.
Utöver den nya förpackningsdesignen lanserar Max också ett helt nytt koncept för barn
Konceptet består av karaktärerna Doc, Buddy, Arty, Dash och Oops, som är framtagna för att barnen ska ha något att identifiera sig med.