Meghan Markle möter återigen motgångar i sitt senaste affärsprojekt, då hennes ansökan om varumärkesskydd för livsstilsvarumärket "American Riviera Orchard" har avslagits.
Den amerikanska patent- och varumärkesmyndigheten (USPTO) har påpekat att det är förbjudet att varumärkesskydda geografiska platser, och det gäller även smeknamn som "American Riviera", ett välkänt namn för Santa Barbara, där Meghan Markle och prins Harry bor.
Men problemen slutar inte där.
Det rapporterar den brittiska tidningen Daily Mail.
Hertiginnan av Sussex har även fått kritik för otydliga produktbeskrivningar.
USPTO påpekade till exempel att hennes föreslagna "cocktailservetter" kunde vara gjorda av antingen papper eller tyg, vilket placerar dem i två olika kategorier.
Hennes "matlagningsredskap" bedömdes också kunna vara både manuella eller elektriska. Det visar sig att det inte är så enkelt att starta ett hushållsvarumärke som det kanske verkar!
Detta är inte första gången Meghan stöter på problem med sina affärsplaner. Förra året tvingades hon ge upp försöken att varumärkesskydda sitt podcastvarumärke "Archewell" efter att det avslöjades att en annan självhjälpsblogg med samma namn hann före henne.
Trots dessa motgångar verkar Meghan vara fast besluten att få sitt varumärke på banan. Planen är fortfarande att lansera det innan årets slut.