Trots upprepade klagomål från de boende, förblir deras situation obesvarad. Nu vägrar också fastighetsägaren att kommentera hyresgästernas klagomål samtidigt som en hyreshöjning på 4,6 procent är föreslagen
Just nu läser andra
I flera år har hyresgäster i Kupolens fastigheter i Perstorp kämpat med fuktskador och mögel, vilket påverkar deras hälsa och livskvalitet.
Daniel Wallenius har upplevt vattenskador på sitt golv så länge han kan minnas. När han tagit upp problemet med hyresvärden fick han till svar att det inte gick att åtgärda eftersom det var för dyrt.
Även grannen Hanif Ali Hasan har lidit av ett mögelangripet badrum där flera familjemedlemmar ofta varit sjuka. Trots att problemen har pågått under lång tid får hyresgästerna ingen hjälp från fastighetsägaren Kupolen.
Madelene Olsson, ordförande i Hyresgästföreningen i Perstorp, uttrycker sin frustration: ”Det är förfärligt. Mycket värre än vad jag kunde föreställa mig.”
Läs också
Olsson är även starkt kritisk mot Kupolens planerade hyreshöjning på 4,6 procent, med tanke på de olösta problemen som hyresgästerna har stått ut med.
SVT Nyheter Helsingborg har sökt kommentar från Kupolens vd, Marcus Hagelberg, men han har valt att inte ställa upp på intervju.
Trots att hyresgästerna har klagat upprepade gånger fortsätter problemen att vara olösta, vilket skapar ett stort missnöje bland de boende.