Kunderna rasar mot Gekås Ullareds nya initiativ

Skriven av Mattias Svensson

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Gekås Ullared står inför kritik från kunderna efter öppningen av deras nya satsning "Rosa fiket".

Kaféet, som har ersatt den tidigare "Restaurangen", presenterades som en del av varuhusets expansiva utbud med tillhörande camping, hotell och restauranger.

Vid invigningen uttryckte Patric Jernberg, affärsområdeschef för alla Gekås Ullareds restauranger, sin stolthet över det nya projektet.

"Teamet har gjort ett fantastiskt jobb. Vi strävar efter att utveckla vårt matutbud för att ge våra besökare en ännu bättre upplevelse," sa Jernberg i ett pressmeddelande.

Trots höga ambitioner har responsen på det nya kaféet övervägande varit negativ. Många besökare har på Gekås Ullareds officiella Facebook-sida uttryckt sitt missnöje, där företaget frågade efter kundernas upplevelser av "Rosa fiket".

Kommentarerna speglar en besvikelse över både matens kvalitet och lokalens atmosfär.

"Som en stor skolmatsal, och all mysighet med den gamla kaffebaren är borta. Detta är ingen plats man längtar till för avkoppling," skriver en besökare.

En annan tillägger: "Var där för några veckor sedan men saknar gamla kaféet som var mycket trevligare."

Kritiken innefattar även upplevelser av att de bakverk och pajer som serveras inte motsvarar kundernas förväntningar, där kommentarer beskriver dem som undermåliga och inte prisvärda.

Som svar på kritiken har Patric Jernberg framhållit att kundåsikter är av stor vikt för företaget.

"Vi tar feedbacken kring 'Rosa fiket' vidare i vår organisation och gör vårt bästa för att överträffa förväntan vid nästa besök," meddelar Jernberg till Nyheter24.