Under torsdagen stoppades Bring tillfälligt från att leverera paket på grund av tekniska problem.
Just nu läser andra
Julhandeln fick en oväntad utmaning när paketjätten Bring under torsdagen drabbades av tekniska problem som tillfälligt stoppade deras leveranser.
Vid lunchtid gick företaget ut på sin hemsida och meddelade att de arbetade intensivt för att lösa problemet:
”Just nu upplever vi tekniska problem som gör att vi inte kan leverera ut paket,” skrev Bring.
En timme senare meddelade företaget att situationen var under kontroll, men presstalesperson Matilda Adelborg medgav att tajmingen inte kunde ha varit sämre.
Läs också
”Det är löst nu, men det var riktigt dålig tajming så här i juletider,” sade hon till Aftonbladet.
Trots att problemet åtgärdades snabbt, kunde Bring inte helt garantera att leveranserna framöver inte skulle påverkas.
Händelsen inträffade under en av årets mest hektiska perioder för paketleveranser, då många förlitar sig på snabb och smidig logistik för sina julklappar.
Bring uppger att de fortsätter att arbeta för att minimera eventuella störningar och säkerställa att alla paket levereras i tid.