Personlighetstest: Sättet du håller telefonen avslöjar viktiga karaktärsdrag

Skriven av Johanna Ekman

Foto: Jagranjosh.com
Foto: Jagranjosh.com
Hur håller du i telefonen?

Sättet du håller din telefon kan avslöja mer om din personlighet än du kanske tror. Hur du greppar din mobil kan säga något om vem du är som person.

Även om resultaten inte är vetenskapligt bevisade och därför bör tas med en nypa salt, kan det finnas några genomgående tendenser som är roliga att känna till.

Här är en titt på olika grepp och de personlighetsdrag de kan indikera.

Foto: Jagranjosh.com

  1. Personer som håller sin telefon med en hand och använder tummen på samma hand för att navigera, beskrivs ofta som optimistiska och självsäkra. Dessa individer är vanligtvis avslappnade och anpassningsbara, lever i nuet och klagar sällan. De är snabba att gå vidare efter motgångar och söker ofta nya utmaningar, vilket kan vara en stor fördel i deras professionella liv, men ibland kan det skapa utmaningar i privatlivet.

  2. Å andra sidan, om du är typen som håller din telefon med båda händerna men endast använder en tumme för att scrolla eller skriva, kan det vara ett tecken på att du är intuitiv och praktiskt lagd. Dessa personer är bra på att lägga märke till små detaljer som andra kanske missar, och de är ofta mycket omtänksamma och empatiska. De lever ett försiktigt liv där de undviker onödiga risker.

  3. Personer som använder båda händerna och båda tummarna för att hantera sin telefon visar tecken på att vara energiska, mångsidiga och intelligenta. De är anpassningsbara och välkomnar förändringar, eftersom de ser det som ett tecken på tillväxt. De är också analytiska och snabba på att förstå komplexa problem och de njuter av intellektuella diskussioner.

  4. De som håller telefonen i en hand och använder pekfingret på den andra handen för att navigera tenderar att vara spontana, kreativa och fantasifulla. Dessa individer är ofta utåtriktade men behöver också ensamtid för att ladda om. De har en magnetisk personlighet som ofta lämnar ett bestående intryck på andra.