En ny amerikansk undersökning avslöjar vilka bilmärken som har de mest missnöjda ägarna, och resultaten är kanske överraskande för många.
Just nu läser andra
Trots att vissa märken traditionellt sett varit populära, hamnar de nu i botten när det gäller kundnöjdhet.
Top Gear rapporterar att undersökningen frågade bilister hur nöjda de är med sina fordon, och för flera stora bilmärken var svaren långt ifrån positiva.
Bland de märken som fick sämst betyg fanns Volkswagen och Infiniti, där det sistnämnda hamnade allra längst ner på listan. Det skriver danska boosted.dk med hänvisning till Top Gear.
Infiniti, som är Nissans premiumdivision, fick det lägsta snittbetyget med endast 1 av 5 möjliga poäng. Endast 42 procent av Infiniti-ägarna sade sig vara villiga att köpa ett nytt fordon från samma märke igen.
Läs också
Volkswagen, som länge varit ett favoritmärke för många och toppat försäljningslistorna i tolv år, fick också låga betyg från sina ägare. Med ett genomsnitt på två av fem poäng och endast 51 procent av ägarna som skulle överväga att köpa en Volkswagen igen, visar resultaten på ett tydligt missnöje. Dessutom rankades Volkswagen-bilarna som de minst underhållande att köra.
I skarp kontrast till dessa resultat står det relativt nya bilmärket Rivian, som imponerade stort på sina ägare. Rivian fick full pott i undersökningen med 5 av 5 i genomsnittligt betyg, och hela 86 procent av ägarna uppgav att de skulle överväga att köpa en Rivian igen.