Kunderna är rasande.
Just nu läser andra
McDonald’s har nyligen lanserat en kampanj på TikTok där kunder kan få en cheeseburgare för 10 kronor genom att använda företagets app och scanna sitt McDonald’s-avfall.
Men erbjudandet har inte mottagits väl av kunderna.
Många påpekar att priset för en cheeseburgare tidigare var just 10 kronor och uppmanar snabbmatskedjan att sänka sina priser.
Henrik Nerell, McDonald’s presschef i Sverige, svarar på kritiken genom att påpeka att priset på cheeseburgaren höjdes redan 2016. Det rapporterar Nyheter24.
Läs också
Han menar att företaget alltid strävar efter att erbjuda sina gäster ”en bra deal”, trots att kostnaderna har ökat.
Varför har McDonald’s höjt priset på cheeseburgaren?
Många kunder är missnöjda med att priset på en cheeseburgare, som tidigare var 10 kronor, nu har höjts.
McDonald’s svarar att de har varit tvungna att höja priserna på grund av ökade kostnader.