Startsida Bilar Efter 12 år – Volvo tillbaka på världens största bilscen

Efter 12 år – Volvo tillbaka på världens största bilscen

Nuernberg,/,Germany,-,March,4,,2018:,Volvo,Logo,On
Filmbildfabrik / Shutterstock.com

Efter att ha tappat 14 procent av försäljningen i juli växlar Volvo Cars upp sin marknadsföring.

Just nu läser andra

I september 2025 kommer Volvo för första gången på 12 år att delta på IAA Mobility i München, uppger Autonews

Det är ett strategiskt beslut av den nytillträdde – men tidigare välkände – vd:n Håkan Samuelsson, som valt att frångå den linje som länge inneburit att Volvo stått utanför de stora bilmässorna till förmån för egna digitala presentationer.

Trots mässcomebacken får publiken vänta på företagets största nyhet. Den helt nya elbilen EX60 kommer inte att visas upp förrän vid världspremiären i januari 2026.

På mässgolvet i München blir det istället andra modeller som får glänsa: elbilarna EX30, EX90 samt den nya ES90 som tillverkas i Kina.

Med återkomsten till mässan markerar Volvo en kursändring i sin marknadsstrategi – och hoppas därigenom ta tillbaka förlorad mark i en hårt konkurrensutsatt bransch.

Ads by MGDK