Storbritannien är på väg att införa ett banbrytande förbud mot reklam för skräpmat som en del av ett bredare initiativ för att tackla folkhälsoproblem.
Enligt ett nyligen tillkännagivande av Andrew Gwynne, Storbritanniens folkhälsominister, kommer reklam för ohälsosam mat på TV att förbjudas före klockan 21. Dessutom kommer onlineannonser för produkter med hög fetthalt, salt och socker att förbjudas helt.
Denna stora politiska förändring är ett svar på den växande oron över de ökande nivåerna av barnfetma i England, enligt Digi24.
Gwynne betonade att över 20 % av barnen i England är överviktiga eller lider av fetma när de börjar i grundskolan, och denna siffra ökar till mer än en tredjedel när de slutar.
"Vi vill ta itu med problemet omedelbart, och detta inkluderar ett snabbt införande av reklamrestriktioner för skräpmat, både på TV och online," sade Gwynne.
Minska barnfetman
Hälsoförespråkare har till stor del välkomnat de nya restriktionerna och ser dem som ett nödvändigt steg för att minska påverkan av ohälsosam matreklam riktad mot barn.
Åtgärden ses som ett svar på det långvariga problemet med barnfetma, som har förvärrats av den ständiga marknadsföringen av socker- och fettrika produkter.
Förbudet förväntas bli ett viktigt verktyg för att minska fetman och främja hälsosammare matvanor bland unga.